Een landingspagina is, zoals de naam al zegt, de eerste pagina waar een bezoeker naartoe word gestuurd vanuit een online campagne. Deze pagina dient dus als de eerste indruk van een website.

Een Dynamische landingspagina past bepaalde onderdelen van de inhoud (zoals plaatjes of teksten) automatisch aan aan de context van de bezoeker (bv. geografische informatie, de herkomstbron, gebruikte zoekterm in Google etc.) Hiermee verhoogt de kans aanzienlijk dat de doelgroep minder snel afhaakt en overgaat op de gewenste actie.

Een dynamische landingspagina werkt (in het geval van een zoekmachine advertentie) als volgt:

Zoekmachine advertentieteksten worden vaak specifiek gericht op een bepaalde doelgroep (bijv. mensen uit de randstad). Deze linken door naar een URL met daarin een aantal specifieke sleutelwoorden. Bijbehorende plaatjes of teksten worden dan aangepast naar aanleiding van deze sleutelwoorden. (bv. ‘Nu ook in de randstad …’).

Dynamische landingspagina’s zijn vaak effectiever dan normale landingspagina’s omdat ze:

  • Inspelen op de context en daarmee emotie van de bezoeker
  • Beter overeenkomen met de advertentieteksten, hierdoor krijgt de bezoeker dus precies waar ze naar zochten, en word de pagina ook beter beoordeeld door zoekmachines

Dynamische landingspagina’s zijn een redelijk recent ontwikkelde techniek. Desondanks heeft 42functions hier al aardig wat ervaring mee opgedaan.

Nieuwschierig? Lees het Orangevalley artikel voor meer gedetailleerde informatie of neem contact met ons op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.