Bestellen uw klanten nog via email, telefoon of fax, dan kunt u een grote efficiëntie slag maken door klanten via de webwinkel te koppelen aan het ERP systeem van uw afnemer en uw eigen systeem. Door het automatisch inlezen van orders kunt u uw binnendienst/order-entry team veel tijd besparen.

OCI punchout koppeling / roundtrip

OCI (wat staat voor Open Catalog Interface) is een protocol ontwikkeld door SAP om een standaard koppeling te realiseren tussen het ERP systeem en een eProcurement patform van de afnemer.

Hoe werkt het

OCI

  1. Uw klant logt automatisch in via het eigen ERP of eProcurement systeem en krijgt direct de beschikking over de eigen bestellijsten, prijzen en kortingscondities.
  2. De klant plaatst de benodigde artikelen in de winkelwagen en rond de bestelling af door de order door te sturen middels het OCI protocol
  3. In het eProcurement systeem kan de bestelling na controle worden goedgekeurd
  4. Na goedkeuring wordt de order verstuurd naar zowel het ERP systeem van de klant alsmede uw eigen ERP systeem of webwinkel

De voordelen van OCI

  • Altijd actuele artikelinformatie
  • Actuele voorraad wordt getoond
  • Productsubstituten worden automatisch verwerkt
  • Artikelen hoeven niet meer gesynchroniseerd te worden met het ERP systeem van de afnemer wat leid tot betere aflevergarantie en servicegraad
  • De gemiddelde orderwaarde kan verhoogd worden door gebruik te maken van bijvoorbeeld upsells en crosssells
  • Orders die geaccepteerd worden na de roundtrip kunnen automatisch ingelezen worden in de ERP systemen van de zowel de leverancier als de afnemer.

Connectoren eProcurement systemen

oci-logo-exact
oci-logo-inconto
oci-logo-esize
oci-logo-oracle
oci-logo-tblox
oci-logo-proquro
oci-logo-axxerion
oci-logo-axis

Functionaliteiten

Punchout/Roundtrip
De OCI roundtrip zorgt voor een naadloze koppeling tussen Magento en het eProcurement systeem van uw afnemer. Met deze module wordt de gebruiker automatisch ingelogd en wordt uw standaard winkelwagenfunctionaliteit omgezet naar OCI formaat zonder dat het standaard afrekenproces hier hinder van ondervindt.
Product validatie
Wanneer artikelen zijn toegevoegd aan het inkoopsysteem hebben veel systemen de mogeljikheid om vanuit vaste bestellijsten snel nieuwe orders aan te maken zonder dat de klant via de webwinkel een winkelwagen aanvult. Om ervoor te zorgen dat alle artikelen met de juiste prijzen worden toegevoegd aan de order is er een aparte productvalidatie koppeling nodig om deze klantspecifieke prijzen op te halen. Op deze manier kunnen klantspecifieke prijzen en kortingen automatisch opgehaald worden vanuit uw webwinkel en krijgt de klant altijd de juiste prijs te zien.
Supersearch
Enkele eProcurement platformen hebben de mogelijkheid om te zoeken in het artikelbestand van meerdere leveranciers tegelijkertijd. Zodoende hoeft de klant niet meer in verschillende webwinkels in te loggen, maar kan direct bij verschillende leveranciers tegelijkertijd bestellen.

EDI connectie met ERP systeem

Nadat via de roundtrip artikelen zijn doorgestuurd naar het eProcurement systeem kan vanuit het inkoopplatform de order geaccepteerd worden. Deze orders kunnen op verschillende manieren doorgestuurd worden naar het ERP systeem van zowel de klant als naar de leverancier.

Nieuwe orders kunnen middels een asynchroon cXML bestand verstuurd worden naar een FTP of SFTP locatie zodat deze automatisch uitgelezen kan worden. Wanneer u geen mogelijkheid heeft om deze cXML bestanden in te lezen of wanneer het bestelvolume laag is kan er altijd ook gekozen worden om de bestellingen via Email of PDF te laten versturen.

Wie kan gebruik maken van het OCI platform

OCI is een platform onafhankelijk protocol dat voor iedere webwinkel ingezet kan worden, mits de winkelwagen voorzien kan worden van de benodigde OCI functionaliteiten. Wanneer u gebruik maakt van een ERP systeem is de kans groot dat u de geplaatste OCI orders automatisch in kunt lezen. Vrijwel alle grote ERP systemen bieden de mogelijkheid om EDI orders in te lezen.

Interese

Heeft u interesse wat wij voor u kunnen betekenen. Neem contact op via onderstaand formulier of bel ons op 030 – 808 00 10.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.